Käyttämäsi selain on vanhentunut. Päivitäthän selaimesi uusimpaaan versioon käyttääksesi sivustoa.
  • 0 - 1 600 (kg)
  • 0 - 5 316 (mm)

Pinontatrukit L14 – L16 SP

Ergonominen moniosaaja

Korkeat turvallisuus- ja mukavuustavoitteet

L14 – L16 SP -pinontatrukit ovat monipuolisia varastointi- ja noutotyökaluja jopa 5,3 metrin korkeuksilla ja ne sopivat pidempiinkin kuljetusmatkoihin. Niitä voi käyttää myös ajoittaiseen tilausten keräilyyn. Seisoma-alustan tukeva terässuojus parantaa kuljettajan turvallisuutta ahtaissa ja ruuhkaisissa paikoissa ja kapeilla käytävillä. Kuljettaja seisoo 45 asteen kulmassa haarukkaan nähden, jotta hän saa mainion näkyvyyden kaikkiin suuntiin ja voi työskennellä ergonomisessa asennossa. L14 – L16 SP -trukit ovat saatavilla varustettuina Linden erityisellä e-driver-ohjauskonseptilla, joka on kehitetty erityisesti ajamiseen 45 asteen ajoasennossa. Linde OptiLift -avustinjärjestelmä mahdollistaa tarkat nostoliikkeet ja varmistaa kuormien tehokkaan käsittelyn. Neljän pisteen kokoonpano ja kaksoispyörät varmistavat huipputason turvallisuuden varastointi- ja noutotehtävissä suurilla korkeuksilla.

Ominaisuudet

Turvallisuus

L14 – L16 SP -trukkien kuljettajan alustassa on tukeva vyötärönkorkuinen terässuojus. Suojus ulottuu 45 asteen ajoasennossa olevan kuljettajan selän taakse sekä varmistaa jatkuvasti tukevan asennon ja turvallisen käytön. Leveä masto varmistaa kuorman ja ympäristön hyvän näkyvyyden, mikä parantaa turvallisuutta huomattavasti tavaroiden käsittelyn aikana. Trukki pysähtyy heti, kun kuljettaja vapauttaa perhosenmuotoisen ohjaimen (kuolleen miehen kytkin). Valinnainen jalkojen havainnointianturi pysäyttää ajoneuvon automaattisesti ja sulavasti, kun kuljettaja poistuu alustalta. Trukin ominaisuuksiin kuuluu myös Linde Curve Assist, joka alentaa ajonopeutta automaattisesti käännöksissä.

  • Tukeva terässuojus suojaa kuljettajaa
  • Erinomainen näkyvyys leveän maston ansiosta
  • Automaattinen jarrutus, kun perhosenmuotoinen ohjain vapautetaan
  • Valinnainen jalkojen havainnointianturi suojaa kuljettajaa
  • Nopeuden säätö käännöksissä

Ergonomia

Sähköisen ohjaustehosteen ja säädettävän ohjausvastuksen ansiosta L14 – L16 SP -trukit varmistavat vaivattoman ohjattavuuden kaikissa tilanteissa. Kuljettajan alusta ja ohjauskahva muodostavat yhtenäisen yksikön, joka on erotettu rungosta ja täysin jousitettu, jotta kuljettajan rasitus voidaan minimoida. Erityinen 45 asteen seisoma-asennon ansiosta kuljettaja voi pitää ympäristöä silmällä vaivatta kaikkiin suuntiin rasittamatta selkää ja niskaa liiallisilla kiertoliikkeillä. L14 – L16 SP -trukit varustetaan vakiomallisella kaksoiskahvalla tai valinnaisella Linde e-driver -ohjauskonseptilla. Linde e-driver on kehitetty erityisesti 45 asteen ajoasentoon ja se on käytettävissä yhdellä kädellä. Kumpikin ohjausvaihtoehto on korkeussäädettävä. Näissä pinontatrukeissa on monipuolinen värinäyttö ja tilavat säilytyslokerot.

  • Sähköinen ohjaustehostin ja säädettävä ohjausvastus
  • Täysin jousitettu kuljettajan alusta ja kahva
  • Erityinen 45 asteen ajoasento
  • Innovatiivinen Linde e-driver -ohjauskonsepti
  • Monipuolinen värinäyttö

Ohjattavuus

L14 – L16 SP -trukit tarjoavat korkeat nosto- ja laskunopeudet käsittelyn suorituskyvyn ja jäännöskapasiteetin parantamiseksi, jotta suuria kuormia voidaan pinota ja kuljettaa tehokkaasti ja turvallisesti. Neljän pisteen kokoonpano ja kaksoispyörät varmistavat huipputason vakauden erityisesti varastointi- ja noutotehtävissä suurilla korkeuksilla. L14 – L16 SP -trukit on varustettu kuormaa suojaavalla Soft Landing -toiminnolla. Se varmistaa, että haarukat laskeutuvat hellävaroin maahan. Valinnainen perusnostotoiminto tehostaa kuormien käsittelyä kaltevilla ja epätasaisilla pinnoilla. Näihin pinontatrukkeihin kuuluu myös Linde OptiLift -avustinjärjestelmä, joka mahdollistaa kaikkien nostoliikkeiden tarkan ja intuitiivisen ohjauksen.

  • Suuri nosto- ja laskunopeus
  • Hyvä jäännöskapasiteetti suurilla korkeuksilla
  • Neljän pisteen kokoonpano parantaa vakautta
  • Kuormaa suojaava Soft Landing -toiminto
  • Linde OptiLift -ohjausjärjestelmä

Huolto

L14 – L16 SP -trukkien modernit AC-kolmivaihemoottorit ovat lähes huoltovapaita, mikä varmistaa korkean käytettävyysasteen ja alhaiset huoltokustannukset. Tukevat suojukset ja vakaa runko varmistavat vikaturvallisuuden myös ankarassa jatkuvassa käytössä. Valinnainen perusnostotoiminto suojaa haarukkakelkkaa vaurioilta epätasaisilla ajopinnoilla. Huoltomekaanikot saavat nopean pääsyn kaikkiin L14 – L16 SP -trukkien tärkeisiin osiin johdonmukaisen ”Design to Service” -suunnitteluperiaatteen ansiosta. Innovatiivisen CAN-väylän avulla he saavat ajoneuvon kaikki tiedot diagnostiikkaliitännän kautta. Moderni täyssähköinen rakenne mahdollistaa uusien toimintojen asentamisen ajoneuvoon ohjelmistopäivityksillä etänä milloin tahansa, kunhan siinä on lisävarusteena saatava tiedonsiirtoyksikkö.

  • Huoltovapaa AC-moottori
  • Tukeva rakenne
  • CAN-väyläteknologia
  • Helppo pääsy osiin
  • Moderni täyssähköinen rakenne

Tekniset tiedot

Model Kuormauskapasiteetti/kuorma Nosto Kulkunopeus, kuorman kanssa/ilman Kääntösäde Akun jännite/nimelliskapasiteetti (5 h)
L14 SP 1,4 / (2,0) (t) 5316 (mm) 9,5 / 9,5 km/h 2001 / 2071 (mm) 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh
L16 SP 1,6 / (2,0) (t) 5316 (mm) 9,5 / 9,5 km/h 2001 / 2071 (mm) 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh

Valinnaiset varusteet

Ohjaus

Trukit voi varustaa vakiomallisella kaksoisohjaustangolla tai Linde e-driver -ohjauskonseptilla, jonka 45 asteen ajoasentoon optimoitua ohjaustankoa voi käyttää yhdellä kädellä. Kaikki toiminnot, kuten ajaminen, nosto ja äänimerkki on järjestelty intuitiivisella ja helppokäyttöisellä tavalla.

Eri mastotyyppejä ja -korkeuksia

Saatavilla on erityyppisiä mastoja eri korkeuksilla. Trukkiin voidaan valita ihanteellinen mastotyyppi ja käyttökohteelle optimaalinen nostokorkeus.

Litiumioniteknologia

Klassisten lyijyakkujen ohella saatavilla on uuden sukupolven litiumioniakut. Nämä akut mahdollistavat pinontatrukin käytön jopa kolmen vuoron ajan.

Jalka-anturi

Jalka-anturi havaitsee, jos kuljettajan jalat poistuvat seisoma-alustalta. Tällöin ajonopeutta lasketaan, kunnes trukki pysähtyy kokonaan.

Kylmävarastoversio

Kylmävarastoversio varmistaa trukin täyden käytettävyysasteen ja suorituskyvyn jopa -35 asteen pakkasella.

Pyydä tarjous