Monitasoista tehokkuutta
Sähkötoimiset kahden tason D12 – D14 SP -pinontatrukit sopivat erinäisiin käyttökohteisiin, kuten tavaroiden tehokkaaseen varastointiin ja noutamiseen sekä kahden lavan samanaikaiseen siirtoon pidemmillä matkoilla. Nämä ergonomiset trukit sopivat myös ajoittaiseen tilausten keräilyyn. Seisoma-alusta ja ohjauselementit on erotettu täysin rungosta ja ne on ympäröity tukevalla edestä taakse ulottuvalla terässuojuksella. Tämä suojaa kuljettajaa ja tarjoaa erinomaisen näkyvyyden kaikkiin suuntiin, jotta hän voi pitää asentonsa ergonomisena. Kuljettaja seisoo 45 asteen kulmassa ajosuuntaan nähden ja voi ohjata trukkia valinnaisella Linde e-driver -järjestelmällä, joka on suunniteltu käytettäväksi yhdellä kädellä. Neljän pisteen ohjauspyöräjärjestelmä varmistaa huipputason vakauden erityisesti varastointi- ja noutotehtävissä suurilla korkeuksilla. Linde OptiLift -ohjausjärjestelmä mahdollistaa tarkan ja suhteutetun kuormien käsittelyn sekä hiljaisen ja energiatehokkaan toiminnan.
Ominaisuudet
Turvallisuus
D12 – D14 SP -trukkien seisoma-alustassa on kuljettajaa ympäröivä lantioiden korkeudelle yltävä tukeva terässuojus, joka tarjoaa huipputason suojauksen onnettomuuksien varalta. Ympäröivä teräskaide ja valinnainen jalka-anturi suojaavat kuljettajan jalkoja. Jos jalka poistuu alustalta, trukki jarruttaa automaattisesti. Trukkien ominaisuuksiin kuuluu Linde Curve Assist, joka alentaa ajonopeutta käännöksissä riskialttiiden ajoliikkeiden välttämiseksi. Maston rakenne varmistaa kuorman ja ympäristön erinomaisen näkyvyyden. Erityisen Soft Landing -toiminnon ansiosta haarukat laskeutuvat hellävaroen, jotta kuorma ei vaurioidu. Trukki pysähtyy itsestään, jos ohjauskahvan käyttö lopetetaan. Optiona saatava Linde BlueSpot -varoitusvalo ilmoittaa muille lähestyvästä trukista.
- Tukeva terässuojus suojaa kuljettajaa
- Nopeuden säätö käännöksissä
- Optimaalinen näkyvyys maston läpi
- Kuormaa suojaava Soft Landing -toiminto
- Valinnainen jalka-anturi tarjoaa lisäsuojaa
Ergonomia
D12 – D14 SP -trukkien Linde OptiLift -avustinjärjestelmä mahdollistaa tarkan ja intuitiivisen nostamisen sekä tekee kuormien käsittelystä hiljaisempaa ja energiatehokkaampaa. Alusta ja ohjauselementit on erotettu rungosta ja jousitettu, jotta ne voidaan vaimentaa tärinää ja iskuja vastaan epätasaisella ajopinnalla. Kahden tason D12 – D14 SP -pinontatrukeissa kuljettaja seisoo 45 asteen kulmassa ajosuuntaan nähden. Tämän ansiosta hän voi pitää ympäristöään silmällä ajosuunnasta riippumatta sekä rasittamatta selkää ja päätä liikaa. Trukkeihin on saatavilla valinnainen Linde e-driver -ohjausjärjestelmä, joka on kehitetty erityisesti 45 asteen ajoasentoon ja käyttöön yhdellä kädellä. Ohjaus on vaivatonta sähköisen ohjaustehosteen ansiosta. Ajonopeutta ja ohjausvastusta säädetään jatkuvasti kääntökulman mukaan automaattisesti. Ohjausjärjestelmän korkeus voidaan säätää kuljettajan mittojen mukaan.
- Linde OptiLift -ohjausjärjestelmä
- Sähköinen ohjaustehostin
- Rungosta erotettu kuljettajan työasema vaimentaa tärinää
- Erityinen 45 asteen ajoasentokonsepti
- Valinnainen yhden käden Linde e-driver -ohjaus
Ohjattavuus
D12 – D14 SP -trukeilla voi kuljettaa samaan aikaan kahta 1000 kg:n lavaa. Tehokas 3 kW:n kolmivaihemoottori kiihdyttää trukit 10 kilometrin tuntinopeuteen jopa täydellä kuormalla, mikä sopii ihanteellisesti nopeisiin kuljetustöihin. Trukeilla on korkea jäännöskapasiteetti nostettaessa kuormia jopa yli neljään metriin. Intensiivisessä käytössä suositellaan trukkien varustamista Linden litiumioniakuilla ja integroiduilla latureilla. Linde e-driver on kehitetty kahden tason trukkien intensiiviseen käyttöön. Kaikki ohjaustoiminnot on integroitu 45 asteen ajoasentoa varten optimoituun ohjausyksikköön, jota voi käyttää vaivatta yhdellä kädellä.
- Kahden lavan kuljetus
- Hyvä jäännöskapasiteetti suurilla nostokorkeuksilla
- Tehokas 3 kW:n AC-kolmivaihemoottori
- Valinnainen yhdellä kädellä ohjattava Linde e-driver
- Uusimman sukupolven Linde-litiumioniakut
- Integroitu laturi saatavilla
Huolto
D12 – D14 SP -trukkien kestävä rakenne sekä vähän kuluvat huoltovapaat osat, kuten tehokkaat kolmivaihemoottorit, mahdollistavat korkean käytettävyysasteen ja matalat huoltokustannukset. Design to Service -suunnitteluperiaatteen mukaisesti huoltomekaanikko saa helpon pääsyn kaikkiin kahden tason pinontatrukkien asianmukaisiin osiin. CAN-väylä mahdollistaa helpon pääsyn trukin käyttödataan diagnostiikkaliitännän avulla. Uudenlaisen täyssähköisen rakenteen ansiosta viat voi diagnosoida langattomasti ja trukkeihin voi asentaa langattomasti ohjelmistopäivityksiä sekä lisäominaisuuksia, kunhan käytössä on valinnainen tiedonsiirtoyksikkö.
- Huoltovapaat osat
- Tukeva rakenne
- Huoltoa helpottava suunnittelu
- Diagnostiikka CAN-väylän kautta
- Moderni täyssähköinen rakenne
Tekniset tiedot
Model | Kuormauskapasiteetti/kuorma | Nosto | Kulkunopeus, kuorman kanssa/ilman | Kääntösäde | Akun jännite/nimelliskapasiteetti (5 h) |
---|---|---|---|---|---|
D12 SP | 1,2 / 1,0/1,0 / 2,0 (t) | 4266 (mm) | 10 / 12 km/h | 2221 / 2291 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
D14 SP | 1,4 / 1,0/1,0 / 2,0 (t) | 4266 (mm) | 10 / 12 km/h | 2221 / 2291 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
Valinnaiset varusteet
-
Eri mastokorkeudet
-
Litiumioniteknologia
-
Akun vaihto vaakasuuntaisesti
-
Ohjaimet
-
Suojakatos
-
Kylmävarastoversio
-
Linden jalka-anturi
-
Linde BlueSpot
Eri mastokorkeudet
Saatavilla on eri mastokorkeuksia. Trukin voi siten mukauttaa eri käyttötarkoituksien vaatimuksiin.
Litiumioniteknologia
Klassisten lyijyakkujen ohella saatavilla on myös Linden uuden sukupolvenlitiumioniakut.
Akun vaihto vaakasuuntaisesti
Akun vaakasuuntainen irrottaminen rullalaakerien avulla mahdollistaa nopean vaihtamisen, mikä tehostaa erityisesti monivuorotyötä.
Ohjaimet
Trukkeihin voidaan asentaa vakiomallinen kaksoiskahva tai 45 asteen ajoasentoon optimoitu Linde e-driver, jota voi käyttää yhdellä kädellä.
Suojakatos
D12 – 14 SP -trukit voi varustaa valinnaisella suojakatoksella kuljettajien suojaamiseksi putoavilta kuormilta.
Kylmävarastoversio
Kylmävarastoversio varmistaa trukin täyden käytettävyysasteen ja suorituskyvyn jopa -35 asteen pakkasella.
Linden jalka-anturi
Anturi havaitsee, jos kuljettajan jalat poistuvat seisoma-alustalta. Anturin aktivoituessa trukki pysähtyy.
Linde BlueSpot
Linde BlueSpotBlueSpot-varoitusjärjestelmäparantaa käyttöturvallisuutta tehostamalla trukkien näkyvyyttä.