- 0 - 1 600 (kg)
- 0 - 60 (mm)
Logistiikkajunat LT10 – LT20
Tulevaisuuden tarpeisiin suunniteltu kuljetin
Vaivatta kapeilla hyllyväleillä
Linden LT10 – LT20 -logistiikkajunat tarjoavat tehokkaan ratkaisun suurten materiaalimäärien kuljettamiseksi pitkillä etäisyyksillä esimerkiksi varaston ja useiden tuotantolinjojen välillä. Saatavilla on kolme kehysvaihtoehtoa: C-kehys, kaarikehys ja keskituellinen kaarikehys, joiden enimmäiskuormat ovat tässä järjestyksessä 2000, 1000 ja 1600kg. Tämä monipuolinen kokoonpanomahdollisuus tukee erilaisten kuormien kuljetusta samalla junakokonaisuudella. Olipa kuormana sitten lavoja, häkkilaatikoita tai pieniä kuormatiloja, jopa 2000kg:n kuormien kuljetus peru kehys onnistuu nopeasti, ketterästi ja vakaasti myös kapeilla hyllyväleillä ja tiukoissa käännöksissä. Kehyksiä voi vetää manuaali- ja automaattitoimisilla trukeilla. Linde tukee asiakkaita valinnaisella logistiikkajunan opastusjärjestelmällä, joka mahdollistaa integroinnin digitaalisesti ohjattuihin prosesseihin ja junien tehokkaamman käytön.
Ominaisuudet
Turvallisuus
Kuljetettavien tavaroiden suojaamiseksi käynnistyslukko estää junan käynnistyksen kehykset alhaalla, ja nostotoiminto deaktivoidaan ajamisen aikana. Kussakin kehyksessä on myös mekaaninen lukko, joka pitää kuorman tukevasti paikallaan ajon aikana. Kun kehykseen laitetaan kontti, lukko sulkeutuu automaattisesti. Haarukoiden patentoituun nostomekanismiin kuuluu kallistustoiminto, joka pitää kaikkien kuormattujen kärryjen maavaran samana, vaikka kuorma olisi raskas. Kaikkien pyörien ohjaus mahdollistaa tarkan kääntymisen ja estää kehyksiä suistumasta, mikä parantaa liikenteen turvallisuutta.
- Kaikissa kehyksissä on kuormien suojalukitus
- Liikettä ei sallita kehykset laskettuna
- Nostotoiminto deaktivoidaan ajamisen aikana
- Haarukoiden kallistustoiminto pitää maavaran samana myös enimmäiskuormilla
- Nelipyöräohjaus mahdollistaa tarkan kääntymisen ja estää kehyksiä suistumasta
Ergonomia
Logistiikkajuna tarjoaa ergonomisen ratkaisun kuormien käsittelyä, kuormausta ja purkamista varten maatasolla. Kaikki Linde-logistiikkajunamoduulit kytketään toisiinsa ja vetotrukkiin tiedonsiirtokaapeleilla. Nostotoimintoa voi ohjata samaan aikaan kaikkien kehysten osalta sekä yksittäin. C-kehyksen ergonominen poistomekanismi työntää kuormaa esille taaksepäin, kun kuljettaja vapauttaa lukon jalallaan. Kaarikehyksille on saatavilla lisävaruste, joka mahdollistaa kuorman purkamisen kummalta puolelta tahansa. Näin ollen kuljettaja voi työntää kuormatilan kehyksen läpi, mikä vähentää raskaiden kuormien kuljetukseen kuluvaa vaivaa. Lisäksi logistiikkajunien sähköinen nostotoiminto tekee niiden toiminnasta hiljaisempaa.
- Kuljettajan tukeminen samanaikaisella ja yksittäisellä nostolla
- C-kehyksen ergonominen poistomekanismi ja kaarikehyksen valinnainen läpityöntö yksinkertaistavat raskaiden kuormien käsittelyä
- Matala melutaso
Ohjattavuus
Kehyksissä on mekaaninen kaikkien pyörien ohjaus. Tämä mahdollistaa logistiikkajunan erittäin tarkan ohjauksen. Niissä yhdistyvät pieni kääntösäde sekä kallistuma- ja suuntausvakaus. Kehysmoduulit ovat saatavilla C-mallisina, kaarikehyksinä ja säädettävällä keskituella varustettuina kaarikehyksinä. Nostaminen ja laskeminen toimivat automaattisesti kuljetusta ja purkamista varten. Tämä nopeuttaa kuormaamista ja purkamista. Siirtämällä keskitukea voidaan käyttää samaa kehystä erikokoisten kuormien kuljetukseen. Patentoitu nostoprofiilimekanismi mahdollistaa myös lavojen nostamisen ilman rullakuljetinta, jos lavoja on esimerkiksi lavatrukin kehyksessä. Valinnainen logistiikkajunan opastusjärjestelmä määrittää optimaalisen reitin, vähentää virheitä, lyhentää koulutusaikaa ja vastaa tilausten muutoksiin reaaliajassa.
- Kaikkien pyörien ohjaus mahdollistaa pienet kääntösäteet ja vakaan suuntauksen
- Nopea nostotoiminto pikaista nousua ja laskua varten
- Sovittaminen erilaisia kuormia varten siirrettävällä keskituella
- Patentoitu nostoprofiilimekanismi mahdollistaa lavojen kuljettamisen ilman rullakuljetinta
- Valinnainen logistiikkajunan opastusjärjestelmä tukee integrointia digitaalisiin prosesseihin
Huolto
Kytkettyjen kehysten reaaliaikainen tila visualisoidaan kuljettajan kosketusnäytöllä. Kehysten nostomoottorit ovat huoltovapaita ja sähköisesti valvottuja, jotta kuljetus voidaan turvata erilaisissa olosuhteissa. Hinaustanko ja vetokuulalla varustettu koukku ovat lähes kulumisvapaat. Kahden akselin rakenne ja keskitetty kuormatila varmistavat helpon pääsyn huoltoa varten. Kussakin kehyksessä on oma tuntilaskurinsa. Tämä helpottaa trukki- ja kehysyhdistelmän huollon suunnittelua. Vakiorajapinnat ja ennalta määritellyt toiminnot mahdollistavat kehysten käytön manuaalisten tai automaattisten vetotrukkien kanssa ilman tarvetta jälkiasennukselle.
- Kunkin kehyksen reaaliaikainen tila kosketusnäytöllä
- Huoltovapaat sähköisesti valvotut nostomoottorit
- Lähes kulumisvapaat vetotangot ja kytkennät
- Kehysten rakenne mahdollistaa helpon pääsyn ja matalan huoltotarpeen
- Kehysten erilliset tuntilaskurit helpottavat huollon suunnittelua
- Valmisteltu automatisointia varten standardisoiduilla rajapinnoilla
videot ja kuvat
Tekniset tiedot
Model | Kuormauskapasiteetti/kuorma | Nosto | Nostotoiminto | Kokonaispituus | Kokonaisleveys |
---|---|---|---|---|---|
LT10-B | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4050 / 2950 (mm) | 1470 (mm) |
LT10-BM | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
LT16-BM | 1,6 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
Valinnaiset varusteet
-
Kehyksen avaussuunta
-
Keskituki
-
Huippuelastiset SE-renkaat
-
Nostokorkeudet
-
Takavalot
-
Kääntyvä vilkku
-
Sääsuojaus
-
Kärryt
-
Logistiikkajunien ohjausjärjestelmä
-
Kaarikehyksen läpityöntövaruste
-
Kehyksen lisänostotoiminto
Kehyksen avaussuunta
C-kehykset avautuvat vakiona oikealle puolelle. Valinnaisesti kuormien käsittelyyn voidaan valita ajosuuntaan nähden vasen puoli.
Keskituki
Kaarikehyksen voi varustaa siirrettävällä keskituella, jonka asemoinnin voi mukauttaa kuormaa varten. Näin ollen samalla kehystyypillä voidaan käsitellä erikokoisia kuormia.
Huippuelastiset SE-renkaat
Ulkokäytössä kehysten kanssa voidaan hyödyntää huippuelastisia (Super Elastic, SE) renkaita, joiden halkaisija on 250mm ja leveys joko 85 tai 130mm. Nämä täysin jousitetut renkaat vaimentavat tehokkaasti tärinää.
Nostokorkeudet
Vakionostokorkeus on 50mm, mikä sopii useimpiin käyttökohteisiin sisätiloissa. Kaarikehykset voi varustaa ulkokäyttöä varten korkeammalla 80mm:n nostokorkeudella, ja C-kehykset 100mm:n nostokorkeudella. Muita nostokorkeuksia voi pyytää erityiskohteisiin.
Takavalot
Saatavilla olevaan nelitoimiseen LED-takavalosarjaan (suuntavilkku, takavalot, jarruvalot, rekisterikilven valo) kuuluu magneettipidike ja kaksi kirkkaalla lasilla varustettua valovaihtoehtoa. Sarjaan kuuluu vesitiivis kotelo ja e4-merkintä. Se täyttää lisäksi ISO 1724 -standardin.
Kääntyvä vilkku
Vaunun yläosaan voidaan asentaa vilkkuva valo, joka parantaa logistiikkajunan näkyvyyttä erityisesti pimeässä.
Sääsuojaus
C-kehyksille on saatavilla yhdeltä puolelta avautuva manuaalikäyttöinen suojapeite ja kaarikehyksille kahdelta puolelta avautuva versio.
Kärryt
Linden valikoimaan kuuluu erimallisia kärryjä. Vaunut luovat rajapinnan kuorman ja logistiikkajunan välille, ja niille on saatavilla muun muassa modulaarisia hyllyrakenteita.
Logistiikkajunien ohjausjärjestelmä
Logistiikkajunien ohjausjärjestelmä koordinoi ajokäskyt ja tarjoaa kuljettajille optimoidut reitit. Ohjelmiston koontinäytöltä voidaan katsoa kaikki tärkeät tiedot yhdellä silmäyksellä, ja sitä voi käyttää analyysien luomiseen prosessien optimointia varten.
Kaarikehyksen läpityöntövaruste
Vakiolukko mahdollistaa kuorman vetämisen ulos vain kuljettajan suuntaan. Läpityöntövarusteen avulla kärryn voi työntää kehyksen läpi kumpaan tahansa suuntaan, mikä helpottaa raskaiden kuormien käsittelyä.
Kehyksen lisänostotoiminto
Nostotoimintoa voi ohjata vetoajoneuvon näytön lisäksi myös kehyksessä olevalla painikkeella.