Ergonominen keräily lavalle
Linde Material Handlingin N16 Li -keräilytrukki mahdollistaa erityisen tehokkaan keräilyn: Koska kuljettajan alusta sijaitsee akun edessä, hän saa hyvän näkymän varastoympäristöön. Kuljettaja voi pienen kääntösäteen ansiosta ohjata trukin nopeasti haluttuun paikkaan kapeillakin käytävillä. Haarukat voi nostaa ergonomiseen 790 mm:n korkeuteen kuormausta varten. Valinnaisen Autolift-toiminnon avulla trukki laskee haarukoita automaattisesti, kun kuorman korkeus nousee tavaroiden lisäämisen myötä. Tämä eliminoi tarpeen käyttää nostoa manuaalisesti, ja kuljettaja voi aina keräillä tilaukset optimaaliselle korkeudelle ilman turhia keskeytyksiä. Koko kuljettajan alusta on jousitettu, mikä vaimentaa tärinää ja iskuja kuljetuksen aikana.
Ominaisuudet
Turvallisuus
N16 Li -keräilytrukissa on kolme jarrujärjestelmää, jotka sopeutuvat ympäristöön ja kuorman painoon: Sähkömagneettinen käyttöjarru on kytketty kuolleen miehen kytkimeen ja hätäpysäytyspainikkeeseen. Hydrauliavusteinen jarru kasvattaa jarrutehoa kuorman painon mukaan. Lisäksi trukki pysähtyy automaattisesti, kun ohjaus vapautetaan. N16 Li hidastaa vauhtia käännösten aikana kuljettajan ja tavaroiden suojaamiseksi. Valinnainen kuorman taustatuki vakauttaa kuormaa, mikä suojaa kuljettajaa entisestään. Automaattisella keskityksellä varustettu ohjaustehoste vaatii vain pieniä rattiliikkeitä, mikä vähentää tarvetta liikkua kuljettajan alustalla. Lisävarusteet, kuten LED-etuvalo ja Linde BlueSpot™, maksimoivat turvallisuuden varastossa.
- Kolmiosainen jarrujärjestelmä
- Kuolleen miehen kytkin ja hätäpysäytyspainike
- Automaattinen hidastus käännöksissä
- Automaattisesti keskittyvä ohjaus
Ergonomia
Kuljettajan alustan sisäänkäynti on vain 13,7 cm korkea, jotta kyytiin ja kyydistä astuminen on helppoa. Kaikki alustan muodot on pyöristetty, ja tarvikkeita voi säilyttää erinäisissä säilytyslokeroissa ja pidikkeissä. Nostohaarukat mahdollistavat keräilyn selkää säästävällä korkeudella. Tätä voi tehostaa entisestään valinnaisella Autolift-toiminnolla, joka säätää haarukoiden korkeutta automaattisesti kuorman korkeuden mukaan. Lyhyillä matkoilla kuljettaja voi ohjata trukkia kävellen. Linden intuitiivinen ratti ja ulos taittuvalla istuimella varustettu selkänoja ovat tarvittaessa saatavilla korkeussäädöllä varustettuina. Lisäksi kuljettajan alusta on täysin jousitettu, mikä vähentää tärinää ja nykäyksiä kuljetuksen aikana. Ohjauselementtien selkeiden symboleiden ansiosta kuljettaja oppii järjestelmän toiminnot nopeasti.
- Matala sisäänkäynti
- Pyöristetyt muodot
- Säilytyslokerot ja pidikkeet tarvikkeille
- Kävellen ohjaus
- Linden intuitiivinen ratti
- Täysjousitettu kuljettajan alusta
Ohjattavuus
N16 Li:n 3 kW:n AC-kolmivaihemoottori kiihdyttää ajoneuvon pikaisesti jopa 12 km/h:n nopeuteen. Trukin neljän pisteen kosketus ajopintaan varmistaa hyvän vakauden. Perusnostotoiminto helpottaa kuljettamista rampeilla ja töyssyjen yli. Valinnainen litiumioniakku mahdollistaa trukin latauksen taukojen aikana, mikä vähentää käyttökatkoja. Monipuolinen näyttö ilmoittaa kuljettajalle keräilytrukin ajantasaisen lataustilan. Kuljettaja voi ohjata kaikkia ajo- ja mastotoimintoja intuitiivisesti Linden ratilla. Valinnainen Autolift-toiminto eliminoi tarpeettomat liikkeet nostamalla ja laskemalla haarukoita automaattisesti.
- Tehokas 3kW:n AC-kolmivaihemoottori
- Neljän pisteen kosketus ajopintaan
- Perusnosto kuljetusta varten rampeilla
- Litiumioniakku
- Linden ratti integroidulla maston ohjauksella
Huolto
N16 Li:n huoltotarpeet ovat minimaaliset: Trukkia voi käyttää jopa 1000 tuntia ennen huoltotarkistusta. AC-kolmivaiheteknologia on huoltovapaa, eikä jarruja tarvitse säätää uudelleen. Mekaanikko saa pääsyn kaikkiin huollettaviin osiin irrottamalla huoltopaneelin. Trukin tärkeät parametrit voi lukea CAN-väyläliitännän kautta tietokoneella. Kestävä valuteräksinen puskuri suojaa jousitettua kuljettajan alustaa ja vähentää törmäysten aiheuttamia vaurioita.
- 1000 käyttötuntia ennen huoltoa
- Huoltovapaa AC-kolmivaiheteknologia
- Jarruja ei tarvitse säätää uudelleen
- CAN-väyläliitäntä
- Kestävä valuteräspuskuri
videot ja kuvat
Tekniset tiedot
Model | Kuormauskapasiteetti/kuorma | Nosto | Kulkunopeus, kuorman kanssa/ilman | Kääntösäde | Akun jännite/nimelliskapasiteetti (5 h) |
---|---|---|---|---|---|
N16 Li | 0,8 / 1,6 (t) | 550 (mm) | 10 / 12 km/h | 2380 / 2450 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
Valinnaiset varusteet
-
Kalustonhallinta
-
LED-etuvalo
-
Kuorman taustatuki
-
Linde BlueSpot™
-
Litiumionitekniikka
-
Kävellen ohjaus
-
Akun vaihto vaakasuuntaisesti
-
Kumipuskuri
-
Onnettomuuksien valvonta
-
Käyttöoikeuksien hallinta
Kalustonhallinta
Linden connect-kalustonhallintaratkaisu sallii muun muassa laitteiden käytön analysoinnin kaluston huoltoa ja käyttöasteen optimointia varten.
LED-etuvalo
LED-etuvalo on hyvin kirkas. Se on myös vesi- ja pölytiivis.
Kuorman taustatuki
Kuorman korkeuteen säädettävä taustatuki parantaa kuljettajan ja kuorman suojausta.
Linde BlueSpot™
Linde BlueSpot™ -varoitusjärjestelmä parantaa turvallisuutta, sillä LED-kohdevalo helpottaa trukkien havaitsemista.
Litiumionitekniikka
Linden innovatiivisten litiumioniakkujen ansiosta laitteita voi ladata huomattavasti nopeammin ja myös käytön aikana.
Kävellen ohjaus
Trukin kummallakin puolella on painikkeet nostomaston ohjaamiseen. Kuljettaja voi käyttää niitä keräilytrukin ohjaamiseksi ulkopuolelta kävellen samalla sen vieressä.
Akun vaihto vaakasuuntaisesti
Akku on vaihdettavissa vaakasuuntaisesti rullalaakerien ja ergonomisen kahvan avulla, mikä nopeuttaa niiden vaihtoa erityisesti monivuorotyössä.
Kumipuskuri
Kumipuskuri vaimentaa iskuja törmäysten sattuessa ja näin ollen suojaa kuljettajaa, ajoneuvoa ja infrastruktuuria, kuten hyllyjä.
Onnettomuuksien valvonta
Törmäysanturi havaitsee iskut, olipa niiden syynä sitten ajovirhe, epätasainen ajopinta tai vääränlainen käyttö. Kalustonhallintaohjelmistolla suoritettu tietojen analyysi tukee vaurioiden ja onnettomuuksien syiden selvittämistä.
Käyttöoikeuksien hallinta
Kalustonhallintajärjestelmä connectia hyödyntävä käyttöoikeuksien hallinta varmistaa, että trukkeja ei käytetä ilman lupaa. Trukkia ei voi käynnistää, ennen kuin kuljettaja on todistanut henkilöllisyytensä PIN-koodilla tai RFID-kortilla.